چوبینجا
تماس 90 284 284 - 021
۰

قرنیز نوری چیست و چه کاربردی دارد؟

آشنایی با قرنیز نوری

در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی پایین‌ ترین قسمت دیوار ساختمان که با کف در تماس است، با متریالی از جنس چوب، آلومینیوم و یا پی وی سی پوشانده می شود. از جمله المان‌ های مدرن که در طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد بسزایی دارد، قرنیز نوری است. قرنیز نور مخفی به منظور ایجاد اتصال در میان دیوار و کف و یا دیوار و سقف مورد استفاده قرار می‌ گیرد و جذابیت منحصر به فردی را به وجود می‌ آورد. نورپردازی این قرنیزها به صورت روکار و یا توکار انجام می شود و جلوه‌ ای زیبا و خارق العاده ای به دکوراسیون می‌ دهد. معمولا برای طراحی و ساخت قرنیز های نور مخفی از چراغ‌ های خطی استفاده می‌ کنند. 
 

انواع قرنیز نوری 

قرنیز نوری کف و قرنیز نوری دیوار بر حسب جنس و شیوه نورپردازی دارای انواع گوناگونی هستند. این المان‌ های دکوراتیو برای نورپردازی کف و یا دیوار ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرند. 

  • قرنیزهای نوری از لحاظ جنس

قرنیزهای چوبی نوع پرطرفداری از قرنیز به شمار می‌ روند که با استفاده از چوب طبیعی و یا مصنوعی طراحی و ساخته می‌ شوند. این محصولات به دلیل برخورداری از دوام و استحکام بالا و همچنین جذابیت ظاهری مورد توجه قرار گرفته‌ اند. 

قرنیز نوری پی‌ وی‌ سی مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت موجود در محیط، آب و حشرات موذی دارد به همین علت قابلیت استفاده در فضاهای باز و مرطوب را دارا می‌ باشد. این نوع قرنیزها با استفاده از متریال پی‌ وی‌ سی و یا پلاستیک فشرده تولید شده و نسبت به دیگر محصولات، کیفیت و طول عمر بالاتری دارد. این محصولات دارای وزن سبکی هستند و در طرح‌ ها و رنگ های متنوعی تولید می‌ شوند. 

قرنیز نوری آلومینیومی جز مقاوم‌ ترین قرنیز‌ها محسوب می‌ شود که قابلیت استفاده در فضاهای مختلف را دارد. معمولاً منبع نوری که برای این محصول مورد استفاده قرار می‌ گیرد، لامپ های نواری ال ای دی هستند. شکل ظاهری این محصول به گونه‌ ای است که دیوار را برجسته تر نشان می‌ دهد و موجب محافظت از دیوار در برابر ضربه و رطوبت می‌ شود.

  • قرنیز نوری از نظر شیوه نورپردازی

قرنیز نوری توکار که به قرنیز نور مخفی معروف می‌ باشد، دارای طراحی خاصی است. در این نوع قرنیز‌ها شیارهایی وجود دارند که نوارهای ال ای دی درون آن جای می‌ گیرند. 

قرنیز نوری روکار نوع دیگری از قرنیز بوده که نوارهای ال ای دی در قسمت لبه‌ های آن نصب می‌ گردند. این محصولات به دلیل زیبایی منحصر به فرد در ساختمان های مختلف به کار گرفته می شوند.
 

انواع قرنیز نوری

لطفا برای خرید محصول روی تصویر بالا کلیک نمایید.
 

کاربرد قرنیزهای نوری 

قرنیزهای نوری با ایجاد نورپردازی مخفی می‌ توانند جلوه خاصی را در فضا خلق کنند. این قرنیزها به دلیل برخورداری از متریال‌ های مختلف در طراحی معماری‌ های گوناگون کاربرد دارند. 

  • روشنایی محیط

از اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین کاربردهای قرنیز نوری می‌ توان به روشنایی محیط اشاره نمود. قرنیزهای نوری با استفاده از چراغ‌ های مخصوص روشن می‌ شوند و مانند یک منبع نور اضافی در محیط‌ های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند.

  • ایجاد جلوه خاص در دکوراسیون

قرنیز نوری کف و دیوار علاوه بر آنکه می‌ توانند محیط را به خوبی روشن کنند، جلوه خاص و منحصر به فرد را در دکور ساختمان به وجود می‌ آورند. نورهای مخفی که برای ساخت این قرنیزها استفاده می‌ شوند در ظاهر محصول تغییرات خارق العاده ای را ایجاد می‌ کنند.

  • جداسازی فضاها

قرنیزهای نوری قادر به ایجاد خط مرزی در فضاهای مختلفی هستند در نتیجه فضاهای محیط را کاملاً جدا می‌ کنند. قرنیزها بهترین محصولات به منظور جداسازی فضاهای مختلف در ساختمان‌ ها محسوب می‌ شوند. 

  • تزیین دیوار

قرنیز نوری دیوار بهترین انتخاب برای تزیین دیوارها شناخته شده است. زیرا یک لاین نوری در قسمت بالا و یا کف دیوار ایجاد می‌ نماید و سبب خلق فضای مدرن و شیک می‌ شود. 

  • ساختمان مسکونی

قرنیزهای نوری قابلیت استفاده در فضاهای مختلفی از محیط مانند راهروها، اتاق‌ ها، آشپزخانه و سرویس بهداشتی را دارند و می‌ توانند تا حدودی نور مورد نیاز فضا را تامین نمایند. همچنین بهره‌ گیری از این محصولات در طراحی دکوراسیون داخلی موجب تزیین دیوار می‌ شود. 

  • مراکز اداری و تجاری

قرنیز نوری قادر به ایجاد فضای دلنشین و آرامش بخش می‌ باشد و محیط کار و مراکز تجاری را به فضای دلنشین تبدیل می‌ کند. انواع قرنیزهای نور مخفی در فضاهای عمومی مانند هتل‌ ها و موزه‌ ها دارای کاربرد بسیار زیادی هستند. 
 

قرنیز نور مخفی

 

نکات خرید قرنیز‌های نوری

برای خرید قرنیز نور مخفی ابتدا باید سلیقه و بودجه خود را مد نظر قرار دهید. همچنین قبل از خرید اطلاعات و دانش کافی در این حوزه داشته باشید و با شناخت انواع محصول بهترین نوع آن را انتخاب کنید. 

از دیگر نکات مهم در هنگام خرید قرنیز نوری مشخص نمودن مکان نصب آن است. اگر شما قصد استفاده از قرنیز در مکانی مرطوب را دارید، قرنیزهای پی‌ وی‌ سی بهترین انتخاب هستند. این نوع قرنیز به دلیل برخورداری از مقاومت بالا در برابر رطوبت به قرنیز‌های ضد آب معروف است. 

قبل از خرید و انتخاب انواع قرنیز نوری باید به سبک معماری و دکوراسیون ساختمان توجه نمایید.  اگر ساختمان شما دارای سبک مدرن است، قرنیزهای سنگی انتخاب خوبی نیستند و شما باید در محیط‌ هایی با سبک کلاسیک از این نوع قرنیزها استفاده نمایید. 

قرنیز نوری رنگ‌ های متفاوتی دارد. انتخاب رنگ‌ روشن قرنیز برای دکوراسیونی که دارای رنگ تیره است، بهترین رنگ به شمار می رود. 
 

راهنمای خرید بهترین قرنیز نورمخفی

لطفا برای خرید محصول روی تصویر بالا کلیک نمایید.
 

عامل تعیین کننده قیمت قرنیز نوری 

علاوه بر آنکه تغییرات و نوسانات ارزی در تعیین نوع قیمت قرنیز نوری تاثیر دارند، دیگر عواملی مانند قیمت مواد اولیه، جنس بدنه، طرح و رنگ قرنیز‌های نوری و در نهایت متراژ آن می‌ توانند در قیمت گذاری این محصول موثر واقع شوند. نوع چراغی که برای طراحی و ساخت محصول مورد استفاده قرار می‌ گیرد، در قیمت آن موثر است.

قیمت قرنیز نوری پی‌ وی‌ سی نسبت به سایر قرنیز هایی که در بازار وجود دارند، مناسب‌ تر می باشد. افرادی که قصد خرید قرنیز های نور مخفی با قیمت مناسب را دارند، قرنیز‌های پی وی سی گزینه مطلوبی هستند. در قسمت پشتی برخی از این قرنیزها فضایی برای جمع آوری سیم‌ ها و کابل‌ ها تعبیه شده است که موجب ایجاد نظم بیشتر در محیط می‌ شود. این قابلیت در قیمت نهایی محصول تاثیر می‌ گذارد و ممکن است سبب افزایش قیمت آن شود.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید