چوبینجا
تماس 90 284 284 - 021
۰

قرنیز نوری چیست؟ بررسی جامع قرنیز نوری و نورمخفی

قرنیز نوری یا قرنیز نور مخفی چیست؟
 

قرنیز نوری یک عنصر دکوراتیو است که به صورت نواری یا پروفیلی در دیوارها یا سقف ها نصب می‌شود. می‌توانند نور را به صورت مستقیم، غیرمستقیم یا ترکیبی ارائه دهند.

قرنیز نوری یک نوع پروفیل نور خطی است که از ریسه‌های LED استفاده شده در آن به منظور جلوگیری از تابش نور مستقیم به سمت چشم انسان، اثرهای بصری منحصر به فردی را در فضاها ایجاد می‌کند. این پروفیل‌ها علاوه بر نورپردازی، به عنوان یک عنصر زیبایی و تزئینی در دکوراسیون داخلی نیز شناخته می‌شوند.

 

قرنیز نوری آلومینیومی

 

این قرنیزها بین کف و دیوار نصب شده و با استفاده از ریسه‌های LED، نورپردازی منحصر به فردی را به ارمغان می‌آورند. در زمینه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی، قرنیز نوری به عنوان یک المان تزئینی و نورپردازی در پایین‌ترین قسمت دیوار، که به عنوان تراکم کف شناخته می‌شود، نصب می‌شود. این قرنیزها با استفاده از ریسه نواری به طور نور مخفی درون آن‌ها، نورپردازی مناسبی را در فضاها فراهم می‌کنند.

استفاده از قرنیزهای نوری در دکوراسیون داخلی خانه‌ها به دلیل دو دلیل اصلی انجام می‌شود. اولاً، به عنوان یک عنصر تزئینی، زیبایی و شخصیت به فضا اضافه می‌کنند. دوماً، نور LED درون قرنیز نوری به عنوان منبع نور فضایی عمل می‌کند و نورپردازی متناسب با مزیت‌های مختلف فضاها را فراهم می‌کند. این قرنیزها در انواع فضاهای مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند و در مدل‌های توکار و روکار در دسترس هستند.
 

کاربردهای گسترده قرنیز نوری
 

قرنیز نوری به عنوان یک المان دکوراتیو مدرن با استفاده از نورپردازی مخفی، می‌تواند جلوه ویژه‌ای به دکوراسیون داخلی هر فضایی بدهد. این المان نه تنها به روشنایی محیط کمک می‌کند بلکه در انواع مکان‌ها و طراحی‌های معماری مختلف هم کاربرد دارد.

 

قرنیز نوری مخفی


استفاده در پارکینگ
مکانی که قرنیز نوری به بهترین شکل ممکن عمل می‌کند، پارکینگ‌ها هستند. این قرنیزها می‌توانند ورودی پارکینگ خانه‌ها را به شکلی جذاب و کارآمد روشن کرده و با استفاده از رنگهای مختلف، برای افزایش روشنایی استفاده شوند. قرنیزهای مناسب برای این محل‌ها باید مقاوم در برابر رطوبت و ضربه باشند، بنابراین از موادی مانند pvc و سرامیک استفاده می‌شود.
 

کاربرد در انباری
برای روشنایی کافی داخل انبارها و مشاهده بهتر وسایل، می‌توان از قرنیز نوری کف و یا سقف استفاده کرد. در داخل انبارها می‌توان از قرنیزهای ال ای دی زرد یا سفید بهره گرفت.
 

کاربرد داخل منزل و اتاق پذیرایی
قرنیزهای نوری به عنوان عنصر تزئینی رایج در داخل پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قرنیزها به عنوان جلوگیری از ایجاد درز بین دیوار و کفپوش مورد استفاده قرار می‌شوند. با توجه به طراحی داخلی، از قرنیزهای سنگی یا چوبی در اتاق‌های داخل منزل استفاده می‌شود.
 

استفاده در راهرو هتل، خانه و راه پله
قرنیز ال ای دی در راه پله‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند، به خصوص در شب که نیاز به روشنایی برای جلوگیری از آسیب دیدن افراد وجود دارد. همچنین در راهروها این قرنیزها نقش زیبایی و روشنایی دارند. برای این مکان‌ها از قرنیز سرامیکی به دلیل مقاومت در برابر سرما و گرما و رطوبت استفاده می‌شود.
 

قرنیز نوری pvc


استفاده در اتاق خواب
قرنیز نور مخفی در اتاق خواب جلوه‌ای زیبا و آرامش‌بخش ایجاد می‌کند. از قرنیزهای چوبی، mdf و pvc برای این مکان استفاده می‌شود.
 

نقش قرنیز نور مخفی در حفاظت از دیوار
علاوه بر جلوه زیبا، قرنیز نور مخفی نقش مهمی در حفاظت از دیوار در برابر رطوبت و نفوذ آب ایفا می‌کند. همچنین از ساییده شدن دیوارها جلوگیری می‌کند. این قرنیزها فضای پشتیبانی برای پنهان کردن و جمع‌آوری سیم‌ و کابل‌ها دارند که برای نظم دادن به فضاهای داخلی بسیار مناسب هستند.
 

منبع نور یکنواخت
منبع نور ال ای دی در قرنیزها نور یکنواختی را در محیط پخش می‌کند. این منبع نور می‌تواند با انتخاب رنگهای مختلف، جلوه زیبایی خاصی به داخل ساختمان، انباری و پارکینگ بدهد. به ویژه در دکوراسیون پذیرایی، این قرنیزها به ایجاد یک فضای زیبا و منحصر به فرد کمک می‌کنند. همچنین از انواع طرح‌ها و مدل‌های مختلف برای هماهنگی با سبک‌های معماری مختلف مانند کلاسیک، مدرن و مینیمال استفاده می‌شود.

 

قرنیز مدرن نوری

 

نصب و روش‌های نصب قرنیز نوری

قرنیز نوری یک المان دکوراتیو است که با استفاده از نورپردازی مخفی جلوه ویژه‌ای به داخل فضا می‌بخشد. نصب قرنیز نوری به دو صورت انجام می‌شود: با چسب یا میخ.
 

نصب با چسب

اگر از چسب برای نصب قرنیز ال ای دی نوری استفاده می‌کنید، بهتر است از چسب آکواریوم و چسب 123 استفاده نمایید.
 

نصب با میخ

در نصب با میخ، از قرنیزهای توکار با فنر یا آلومینیوم استفاده می‌شود. در این روش، فنر یا پیچ به شیارهای قرنیز داخل شده و نصب انجام می‌شود.
 

انواع نصب

نصب قرنیز نوری به سه حالت توکار، روکار و نیمه توکار انجام می‌شود. در خانه‌های هوشمند، قرنیزهای خطی توکار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید