چوبینجا
تماس 90 284 284 - 021
۰

ویژگی های سرستون چوبی

یکی از ویژگی های مهم کابینت های رومی و کلاسیک داشتن سر ستون های زیبا است ، که به کابینت های شما نمایی شکوهمند می دهند . سر ستون ها انواع مختلفی از لحاظ شکل ظاهری دارند ؛ البته از لحاظ جنس کار هم می توان آن ها را به چند دسته تقیسم کرد که عبارت اند از : سر ستون های رزینی ، سر ستون های پلی استر و مهم ترین آن ها سر ستون چوبی است . از این رو مشتریان با در نظر گرفتن سلیقه ی شخصی و مقداری هزینه ای که مد نظر دارد می تواند سر ستون هایی را برای تزئین داخلی خانه استفاده کند . از سر ستون ها می توان در تزئین نمای کابینت ها و همچنین زیبا سازی ستون ها ، شومینه و جاهای مختلف خانه استفاده کرد . 


سر ستون چیست و چگونه تولید می شود ؟ 


سر ستون ها با جنبه ای تزئینی در بازار امروزی طرفداران زیادی دارد . سر ستون معمولا قسمت های منبت کاری شده ای هستند که در تزئین قسمت های مختلف خانه استفاده می شوند . استفاده از سر ستون های منبت در طراحی کابینت ها و برای تزئین آن ها کار کابینت را حرفه ای ترمی کند و بیان گر سبک سلطنتی و رومی می شود ؛ اما نکته ی قابل توجه آن است که شما از استفاده ی زیاد از حد این سر ستون ها در کابینت های خود بهتر است پرهیز کنید ؛  زیرا باعث شلوغ تر شدن آشپزخانه می شود و به نظر می رسد آشپزخانه شلخته است . شما از سر ستون های ساده تر هم می توانید در سبک مدرن استفاده کنید ، زیرا سبک مدرن بیان گر سادگی و زیبایی است و از سر ستون های ساده تر در تزئین خانه ای با سبک مدرن می شود استفاده کرد ؛ اما عمده استفاده کردن های آن ها برای سبک های سلطنتی ، رومی و کلاسیک است .
 
سر ستون های کلاسیک معمولا با استفاده از هنر خراطی و منبت بر روی چوب درست می شوند و باعث زیبا تر دیده شدن خانه می شوند . بیشتر سر ستون های چوبی با طرح های منبت کاری شده ، کار دست هستند و همین علتی برای قیمت بالایشان است . برخی دیگر از سر ستون ها که با نام pvc ( ممبران ) در بازار عرضه گردیده با دستگاهی به نام cnc طراحی و تولید می شوند . استفاده از سر ستون برای کابینت های چوبی زیبایی فوق العاده ای را  به ارمقان می آورد ، اما سر ستون هایی که با چوب های راش یا بلوط ساخته شده اند باعث گرانی کابینت ها می شوند . 

 


ویژگی های یک سر ستون 


سر ستون ها دارای یک سری ویزگی ها هستند که برای خرید هم باید به برخی از آن ها دقت به عمل فرمایید : 
-   اولین و مهم ترین ویزگی سر ستون ها دادن نمایی زیبا به کابینت ، ستون ، شومینه و ... در خانه است . ( پس باید توجه کنیم که هماهنگیه کامل با سبک خانه داشته باشد .) 
-    جنس سر ستون ها در زیبایی آن ها تاثیر بسزایی دارد . رزین و پلی استر جنس های ضعیف تری نسبت به چوب دارند ، سر ستون های چوبی با کیفیت بالا تر زیبایی بهتری دارند . 
-    برای تمیز کردن
سر ستون های چوبی باید از دستمال نم دار استفاده کنید و از استفاده ی مواد شوینده روی آن ها خودداری نمایید . 
-   برای تمیزی سر ستون ها باید از آب کمتری استفاده کنیم ، زیرا به مرور زمان باعث خرابی چوب می شوند . 

 

سرستون پلی اورتان

 

یکی دیگر از انواع سر ستون ها ، سر ستون هایی با جنس پلی اورتان هست . این نوع از سر ستون ها که قیمت مناسب تری نسبت به سر ستون های چوبی دارند . همچنین تفاوت دیگری که در این نوع از سر ستون ها وجود دارد وزن کم تر آن ها است که باعث راحتی در نصب می شود . این سر ستون ها بخاطر قیمت مناسبی که دارند و در عین حال زیبایی و ظرافت نسبتا خوب جزو پر فروش ترین سر ستون های بازار نو به حساب می آییند. از سرستون های پلی اورتان در تمامی کاربرد ها می شود استفاده کرد و تمیزی آن ها با یک دستمال نم دار به خوبی انجام می گیرد.

 

سبک کلاسیک 


این سبک برگرفته از روم و یونان است که به ستون های سنگی حکاکی شده معروف اند ، آن ها در ساخت مجسمه معروفیت زیادی دارشته اند و پیشتاز این سبک شده اند . در سبک کلاسیک مهم ترین چیزی که به چشم می خورد سر ستون ها است که معمولا با طراحی های ساده یا شلوغ با متریال چوب در معماری داخلی به سبک کلاسیک استفاده می شود . بکار گیری سر ستون در معماری باستانی بسیار ارزش مند بوده و امروزه نیز در دکوراسیون هایی با سبک کلاسیک استفاده می شود . کابینت هایی با متریال چوب نیاز مند سر ستون های چوبی با کیفیت خوب است ، اما در بازار کابینت هایی با کیفیت پایین تر ( مثل : کابینت هایی از جنس ام دی اف با روکش جوب ) نیز وجود دارد که قالبا از سر ستون های رزینی یا ... استفاده می کنند . از لحاظ قیمتی کابینت و سر ستون های چوبی قیمت بیشتری نسبت به سایر کابیت ها و سر ستون ها دارند ، اما کیفیت بی نظیر سر ستون های چوبی  را نمی شود با سر ستون های دیگر مقایسه کرد . 


راهنمای خرید سر ستون های چوبی 


در خرید سر ستون های چوبی باید ظرافت و دقت به خرج دهید تا جنسی با کیفیت و قیمت مناسب پیدا کنید . نکاتی که در این قسمت به آنها اشاره می کنیم در خرید سر ستون چوبی کمک شایانی به شما عزیزان می کند . جنس اجناس در خرید های روز مره از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ سر ستون ها هم از جنس های مختلفی تولید شده اند و در بازار عرضه موجود هستند ، اما نکته ی مهم زیبایی ئ ظرافتی است که در جنس های ارزان قیمت پیدا نمی شود ؛ جنس چوب در سر ستون ها از بهترین جنس ها است . البته باید توجه داشته باشید که چوب ها هم جنس های متفاوتی دارند و بسته به جنس چوبی که انتخاب می کنید قیمت سر ستون ها متفاوت می شود . جنس هایی از قبیل رزین یا پلی استر ظرافت و زیبایی چوب را به شما القا نمی کنند . در محله ی بعد سبک منزل و عمدتا آشپزخانه مهم است ، که با توجه به آن می توانید انتخاب کنید که سر ستونی ساده تر با منبت کاری کم تر یا سر ستونی مجلل تر و با منبت کاری بیشتر می خواهید . 


کلام آخر 


در نهایت نکاتی که گفته شد شما را برای یک خرید آگاهانه آماده کرده . ظرافت و زیبایی دکوراسیون خانه و آشپزخانه ی شما بسته به نوع سر ستون انتخابی شما است تا زیبایی چشم گیری به آن ببخشد . 
 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید