چوبینجا
تماس 90 284 284 - 021
۰

زوار چوبی چیست و چه کاربردی دارد؟

زوار ها امروزه در زندگی ما کاربرد های زیادی از جلمه تزئین و... دارند . این زوار ها در زنگ ها ، طرح ها و جنس های مختلف در بازار عرضه گردیده ، که می توان به زوار های : چوبی ، پلی اورتان ، گچ پلاستیک و ام دی اف اشاره کرد . زوار ها در ابعاد مختلفی نیز وجود دارد . از عرض باریک گرفته تا عرض های پهن تر و با ضخامت های متفاوت ( از باریک تا ضخیم )  ، که هر کدام کارایی خاص خود را دارا است . شما از زوار ها برای تزئین دیوار ، کابینت ، در کمد ، در ورودی و ... استفاده نمایید . قیمت در زوار ها نیز متفاوت است ، با توجه به جنس و ظرافت کار می تواند هزینه های متفاوتی را برای شما متقبل شود . 


  زوار یا زهوار چیست؟


زوار کلمه ای عامیانه است که امروزه از آن به جای کلمه زهوار استفاده می کنند . زهوار ها در قدیم برای دور در هایی با استقامت پایین استفاده می شد تا مقاوت بالایی به در بدهد . به عبارتی هم میتوان گفت زوار حاشیه ای چوبی نیز هست . اما امروزه کاربرد زوار ها تغییر کرده و بیشتر برای تزئین جا های مختلف خانه  استفاده می شود . زوار های چوبی بیشتر برای دکور داخلی خانه ها استفاده می شود و حتی می توان برای گرفتن ایرادات نیز از آن استفاده کرد ؛ ایراداتی مانند : خرابی دیوار ، زدگی دور کابینت ها و ... همان طور که اشاره کردیم زوار ها در طرح ، رنگ ، ابعاد و جنس های مختلف در بازار موجود است . بهترین جنس برای زوار هایی که به دور کابینت و درب ها می توان استفاده کرد زوار هایی با جنس چوب است . ظرافت و زیبایی زوار های چوبی را نمی توان با دیگر زهوار ها مقایسه کرد . اما برخی برای پایین تر آمدن هزینه ها رو به خرید زوار هایی با جنس های متفرقه می آورند ، که در این صورت باید به دنبال کار هایی با زیبایی و طراحی چشم گیر بگردند. 


 کاربرد های زوار چوبی


زوار های چوبی کاربرد های زیادی دارند که به برخی از آنها اشاره می کنیم . در گذشته از زوار ها برای مقاوت دادن به در و ... استفاده می کردند . اما امروزه از زوار ها برای تزئین منازل استفاده می کنند . 
اولین مورد در استفاده از زوار برای دور در های ورودی است که معمولا در این نوع از تزئین ها از زوار هایی با عرض های زیاد تر استفاده می کنند . 
دومین مورد می شود به تزئیناتی که با زوار روی دیوار ها ایجاد می کنند نام برد . این تزئینات به مانند قاب هایی متعدد به روی دیوار قرار می گیرند . 
سومین کاربرد زوار ها برای تزئین کابینت ها استفاده می شود . بدین صورت که دوره لبه ی کابینت یا در حاشیه ی بالا ی آن از زوار استفاده می کنند . و بسته به قستمی که می خواهیم از
زوار در کابینت استفاده کنیم سایز ان نیز تغییر می کند . 
چهارمین کاربرد می توان به زوار هایی که در قاب پنجره استفاده می کنند نام برد یا زوار هایی که به عنوان کتبیه بالای پرده نصب می کنند . 
پنجمین کاربرد زوار برای تزئین سقف استفاده می شود . 
و ...


مدل های ساخته شده ی زوار چوبی


-    زوار های چوبی ساده 
-   زوار های چوبی طرح دار 
-    زوار های پلی اورتان
-    زوار های روکوب کلاسیک 
-    زوار های منبت کاری شده 


ویژگی های زوار چوبی


زوار های چوبی ویژگی های زیادی دارند ، که کلی ترینش زیبایی منازل است . خاص تر کردن دکوراسیون داخلی و همین طور دور در های ورودی است . زوار های چوبی اگر جنس خوبی را دارا باشد می توانند تا سالیان سال برای شما کار آمد باشند . در تمیز کردن زوار های چوبی باید دقت داشته باشید که از مواد شوینده استفاده نکنید و با دستمال نم دار ( خیسی کمی داشته باشد ) آن ها را تمیز فرمایید . توجه داشته باشید تمیز کردن مدام زوار ها ( هر 2 الی 3 روز یک بار ) باعث زیبایی و براق بودن دائمی آن ها می شود . در کل چوب و زوار های چوبی حتی اگر رنگ های ضد آب رویشان خورده باشد باید مواظب بود که آب زیاد به صورت مستقیم روی آنها نریزد ( یا طولانی مدت رویشان نموند ) ، زیرا باعث برجسته شدن چوب یا به اصطلاح باد کردگی چوب می شود. یکی از ویژگی های زوار هم می توان گفت چگونگی فروش آن است ، زوار ها را به صورت ریسه ای یا به بیانی متری به فروش می رسانند . 

 

زوار های پلی اورتان

 

پلی اورتان نیز یکی دیگر از جنس های زوار است که ما به شما پیشنهاد می دهیم . پلی اورتان ها با قیمت مناسب تری که نسبت به زوار های چوبی دارند اما ؛ باز هم از ظرافت و زیبایی چشم گیری برای منزل شما برخوردارهستند . در نظر داشته باشید که در زوار هایی با جنس پلی اورتان در تمامی کاربرد های ذکر شده برای زوار کار آمد است. زوار های پلی اورتان یکی از پر فروش ترین نوع زوار است . این زوار ها نسبت به زوار های چوبی از وزن کمتری نیز برخوردارند.


راهنمای خرید


در خرید زوار ها باید به چندین نکته توجه فرمایید تا بهترین خرید را بتوانید انجام دهید . ما چندین نکته را برای شما ذکر می کنیم : 
-    ( جنس زوار ) یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید دقت بر روی جنس زوار ها است زیرا با توجه به جنس های مختلف قیمت زوار ها نیز تغییر می کند . 
-    ( ظرافت کار ) یکی دیگر از نکات هنگام خرید زوار دقت به تمیزی در برش ها و ظرافت انجام شده روی آن کار است . 
-    ( تطابق داشتن طرح زوار با سبک خانه ) یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه فرمایید این است ، که آیا طرحی که انتخاب نموده اید به سبک خانه و دکوراسیون تان می آید یا خیر .
-   ( خرید زوار با متراژ متناسب ) توجه داشته باشید که قبل از خرید مکانی را که می خواهید از
زوار در آن استفاده کنید متر کنید ، زیرا زوار ها را متری به فروش می رسانند . 
-    و ... 


جمع بندی


در نهایت باید گفت که زوار های چوبی با کاربرد های زیادی که دارند در زیبا تر شدن منزل شما کمک شایانی را می کنند . طرح ها و رنگ های مختلفی که در بازار از زوار های چوبی به چشم می خورد انتخاب را برای شما دشوار می کند اما باید توجه داشته باشید طرحی را انتخاب کنید که متناسب با دکور شما باشد . زوار های چوبی که بهترین جنس زوار در بازار است باید از جنس چوب های خوب ساخته شده باشند . پس اگر نمی توانید جنس چوب ها را از هم تشخیص دهید بهتر است از جایی خرید کنید که مطمئن تر است و به کالاهای آن جا اعتماد دارید . 
 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید